Webinar:
SPEAKER: Kim Adams & Julia Parfitt (Nexus Studios London / Los Angeles) und Phil Stewart (Head of Realtime, Blue Zoo, London)
MODERATORIN: Prof. Lilian Klages
In dieser zweiten Ausgabe der KKI-Talks im Rahmen des ITFS und der APDs wollen wir einen Blick darauf werden, wie neue Tools und Technologien sich auf die internationale und sektorübergreifende Zusammenarbeit auswirken und wie sich das Geschichtenerzählen mit Hilfe solcher Technologien in Zukunft verändert. Unsere Speaker Kim Adams, Julia Parfitt (Nexus Studios London, Los Angeles) und Phil Stewart (Head of Realtime, Blue Zoo, London) haben mit Tools wie Unity, Unreal und Blender experimentiert und demonstrieren anhand von Case Studies wie die neuen technologischen Möglichkeiten das Storytelling in der Animation beeinflussen. Dabei wird es auch um die Vor- und Nachteile der Integration dieser Tools in die Produktionspipeline gehen.
Die Teilnahme am Webinar ist kostenfrei. Hier geht’s zur Anmeldung!
APDs Teilnehmende müssen sich nicht extra registrieren und erhalten Zugang über die Online Plattform.
Die Veranstaltung findet in englischer Sprache statt.
Speaker:

Julia Parfitt, Executive Producer, Nexus Studios
Julia joined Nexus Studios over twenty years ago and has played a pivotal role in helping to realise its growth as a global player. In her early years she produced some of the studio’s most notable work, including the most awarded ad of the decade Honda ‘Grrrr‘, recipient of the highly coveted, Cannes Film Grand Prix Award, as well as the Grammy-nominated music video for Franz Ferdinand ‘Take me Out‘, no name but a few.

Kim Adams, Director of Real-time production, Nexus Studios
Kim Adams is the Director of Real-time production at Nexus Studios, where she is leading studio initiatives in real-time animation production across original TV and film, branded content and immersive storytelling, and supporting the growth of Nexus Interactive Arts. Kim’s 25+ years experience spans the entertainment, software, tech, and hardware industries. She is the Co-Founder of Adventure Lab, a social VR platform that connects audiences with virtual, live hosted, interactive adventures.

Phil Stewart, Head of Realtime, Blue Zoo
Phil is Head of Real-time at Blue Zoo, researching, developing and testing new technology and workflows to help the studio achieve it’s ambition of working in the best ways for the benefit of the business and artists. From researching rendering tech and programming a VR-puppet in Unreal Engine, to doing push-ups to test a new Motion-Capture suit, the department strives to stay ahead of the game.
HOSTED BY:


